tisdag, januari 05, 2010

Ledigt minsann

Idag skulle jag varit ledig men som vanligt ringde bokaren och grusade mina planer. Matlåda införskaffades (jupp, fläskfilé i den) och sedan smsade redaktören sent igår kväll och beklagade strulet men avbokade mina tjänster. Kan inte påstå att jag blev särskilt upprörd. Istället har jag sett till att vara extremt ledig. Gick upp på tok försent bara för att äta frukost och sedan återvända till sängen och Flickan som lekte med elden.
Där låg jag tills Kalle gick till jobbet och Karin nappade på mitt erbjudande om middag och film. Då rövade jag mig upp ur sängen och ner i badet.
Lagom till att jag var torr plingade det på dörren och vi handlade julmust på rea och thaimat i kiosken. Såhär en film senare (Bedtime stories) är jag ensam igen och ska ägna mig helhjärtat åt Stieg. Det är vad jag kallar en ledig dag. Jobba, städa och laga mat får jag göra nån annan dag. Hepp!

2 kommentarer:

Kattis sa...

Jag vill också komma och titta på film och käka thai! :(

Torvaldan sa...

Jaaa! Kom! Dags för en tjejhelg i sthlm? Jag har Amarula i skåpet också...