torsdag, januari 28, 2010

Fräls oss ifrån frestelse...

Ikväll kom första frestelsen i form av både chips och sötsaker. Jag tycker ju att det har gått så bra (jag vet, bara tre dagar än så länge, men ändå!). Jag hade liksom inte räknat in den där sociala biten.
Vi var tre stycken gamla kollegor som skulle käka middag ihop och snacka skit. Vi skippade krogen för att istället fixa eget käk hemma hos Anders. I affären dyker diverse önskemål upp om snacks före maten och efterrätt.
Här kommer problemet. Ska man vara som de andra eller ska man stå på sig och vara en tråkmåns? Jag gjorde det enkelt för mig och skyllde på stackars Kalle. Jag sa som det var att jag var tvungen att böta hundra spänn till honom om jag käkade nått sött och ytterligare en hundring om jag käkade chips. Istället föreslog jag en fruktsallad till efterrätt och att de skulle hålla chipsen långt bort från mig. Det hela löste sig mycket bra och kvällen var mycket trevlig. Trots att den var både socker och chipsfri. Det kanske går vägen det här?!

2 kommentarer:

S sa...

Det går lättare och lättare, jag har varit sockerfri sen mellandagarna.

Äter numer lingongrova till frukost med ost, kalkonskivor och ett ägg och microvågskokad gröt till lunch (1dl havregryn, vatten, äppleskal, kanel)... och har inga problem med hunger eller sötsug däremellan.

Långsamma kolhydrater+protein is the shit!

Torvaldan sa...

Vad skönt att höra att det funkar. Min förhoppning är att slippa det där nedrans sötsuget. Var knivigt idag vill jag lova när kollegorna åt kladdkaka till efterrätt. Fast det kändes skönt att orka stå emot :)
Jag får testa din lunch-strategi till veckan.