fredag, december 19, 2008

en blivande klassiker

Filtgrodan är borta. Kvar finns bara ett välbekant slem-monster i lungorna. Jag pepprar det med astmamediciner så eländet ska nog försvinna snart.
Det är redan torsdag kväll och jag har inte fått mycket vettigt gjort den här veckan. Mitt alibi är ju sjukdom men det klingar lite illa tillsammans med min brist på arbete. Jag borde ha gjort minst en fransk inlämningsuppgift och läst 50 sidor om hur vi människor ser på bilder. Tro mig, jag har gjort några tafatta försök men det har varit fruktlöst. En tjock snorbarriär har befunnit sig mellan min hjärna och texten som ska läsas vilket har gjort det helt omöjligt att koncentrera sig.

Nästa vecka är det uppenbarligen julafton. All min julkänsla har gått och gömt sig. Jag ska försöka locka fram den med hjälp av lussekattsbak och en halv överdos av julmusik i helgen. Mamma har skickat över ett helt bibliotek tillsammans med en dvd-film av en julbrasa. Jättemysigt! Kalles mamma har också skickat över lite grejer, bl a en filmkamera. Så nu kan vi göra en egen jul-dvd. Glöm Sunes jul, Tomten är far till alla barnen osv. Skäggapan och Torvaldan firar jul är en blivande klassiker. Finns att köpa i handeln lagom till trettonhelgen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som en kanonfilm till jul!
Jag och syrran ska baka och göra julgodis dagarna innan jul, om inte det funkar så hoppas jag att klä granen funkar för att känslan ska återfinnas.