tisdag, december 16, 2008

Stackars mig!

Den filtgroda som var på besök i Kazooos hals härom dagen har nu hoppat över Atlanten och letat sig fram till min hals. Inte ett välkommet besök måste jag säga. Nu försöker jag fördriva eländet med te, knäckebröd och tecknat på TV. Det jag helst av allt vill ha nu är glass och lite blåbärssoppa. Jag har önskat mig glass utav Skäggapan. Vi får se om han får med sig det när han kommer hem från jobbet. Blåbärssoppa står i skafferiet eftersom vi hittade det hos den tyske slaktaren. Tror att jag käkar upp den idag. Vi ska ju dit igen på lördag för att hämta julskinkan och då kan jag köpa en ny påse.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nä, fy vad hemsk jag är som skickat den till dig! Men som tröst kan jag säga att det är nog en bror eller syster till min groda, då jag har kvar en i halsen fortfarande :(

Skäggapan sa...

Filtgrodorna tar över världen! Det här är bara början! Men allvarligt, det är synd om er filtgrodsoffer.

marie sa...

usch det låter inte kul, kanske finns det några bra halstabletter i kanada? Min pappa köpte med jättekonstig hostmedicin från thailand, var nästan rädd att han skulle stoppas utav knarkhunden i tullen! hoppas kanada har samma dunderkur

Torvaldan sa...

Hmm, jag får ta mig ner till "apoteket" och leta upp en dunderkur. Vill ju inte vara sjuk när det är jul!
Det verkar inte bättre än att filtgrodorna tar över världen. Vilket skit år. Inget guld i OS, finanskris och nu filtgrodornas intåg.