tisdag, december 23, 2008

Kan själv!

De senaste dagarna har jag haft en dryg släng av trotsåldern eller något åt det hållet. Jag envisas med att göra saker själv fast det är både billigare och många gånger bättre att någon annan gör det.
Exempelvis tyckte jag att vi skulle spara 100:- och byta bilbatteriet själva. Det ska ju inte vara så svårt... Det var det inte heller om man bara hade haft rätt verktyg. Bilen var djupfryst och svarade inte ens på startkabel-behandling så det var bara att pulsa genom snön ner till järnaffären och tyvärr kostade just de verktygen mer än det dubbla av vad det hade kostat att byta batteriet på Walmart. Suck!

Idag i mataffären fick jag ännu en kan själv-impuls. Det finns nästan alltid någon som packar dina matkassar här. Själv står du bredvid, tittar på och ser dum ut. Julhandlade idag och det blev en hel del kassar. Killen som packade hängde upp allt fint på en slags vagn och frågade om jag ville att han skulle köra ut den till min bil. Där tog impulsen över och jag tackade vänligt men bestämt nej och körde min lilla vagn ut i kylan och snömodden. Ångrade mig efter 5 meter då vagnen redan hade kört fast för andra gången.

Imorgon ska jag fixa vår fina julskinka som vi beställde av den tyske slaktaren i Montreal. Vi har köpt en digital köttermometer på Ikea och har noggrant läst på om hur man bör göra. Vi får hoppas att jag verkligen kan själv den här gången...

Inga kommentarer: