tisdag, december 09, 2008

Men always worry about their size...

Det här hörde jag precis i ett nyhetsprogram på Kanadensisk TV. Programledaren och hennes gäster (två män) diskuterade det Quebeciska valet som varit idag. Undrar vad som skulle hända om Katarina Sandström sa samma sak i Rapport till KG Bergström? Löpsedlar och arga mail i massor? Antagligen! Men lite kul skulle det vara.
Liberalerna vann och om jag fattat det hela rätt så brukar de göra det. Tydligen var de oroliga för att majoriteten inte skulle bli tillräckligt stor vilket föranledde ovanämnda kommentar.

Förövrigt är det kallt som fan här och bilen vägrade starta när jag skulle iväg och posta julklappar. Inte så konstigt kanske. Det var -33°C härom natten enligt min granne. Hon, en halvgammal tant och en man i övre 50 årsåldern hjälpte mig igång med bilen. Min snällhet mot gamla gubbar börjar betala tillbaka (internt!) Tur att de kom förbi iaf så att familjen får julklappar.
Imorgon ska det snöa ordentligt och det är så skönt att slippa pulsa iväg till ett jobb.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, jag tycker ju att du ska stanna i Kanada. Annars kommer du nog ångra dig i februari och så kanske du kommer på att Kanada var once in a lifetime chansen. För du kommer garanterat ha tröttnat på Stockholm och Sverige ett tag efter du kommer tillbaka och tänka "vad bra vi hade det i Kanada ändå". Jag säger: stanna! Om du ångrar dig kan du få bo hos mig, Arvika är ju en världsmetropol ;)
Kram!

Oscar sa...

Ja, det var på tiden att det gav lite utdelning...